שיעור רביעי:
נושא השיעור: פוינטיליזם
כלי/כלים ממוחשבים בשימוש: שימוש בתוכנת Word. יש
ללמד את השיעור בכיתת מחשבים על מנת שלכל תלמיד/ זוג תלמידים יהיה מחשב.
רקע מקדים: הכרות עם תוכנת ה-Word, היכרות
עם צורות סימטריות והגדרתן, התלמידים יודעים ליצור צורות בתוכנה הWord,
התלמידים יודעים כיצד להעתיק ולהדביק עצמים באמצעות לחיצה על העכבר, היכרות עם
"סרגל הכלים", והיכרות עם צבעים חמים וקרים.
מטרה לימודית-כללית של הפעילות:
- התלמידים ילמדו ליצור צורות סימטריות.
- התלמידים ילמדו להעתיק ולהדביק עצמים
בשתי שיטות נוספות: שימוש במקלדת ושכפול תמונה.
- התלמידים ילמדו לצבוע את הצורות.
- התלמידים ילמדו לשנות את הגדרת העמוד
לרוחב.
- התלמידים יכירו דרך נוספת ליצירת
עבודת אמנות.
- התלמידים יזכרו ויתרגלו את ידיעותיהם
בנושא הצבעים החמים והקרים.
*מטרות שילוב המחשב בפעילות: התלמידים ירכשו מיומנויות שונות
שישמשו אותם בעתיד כמו העתקה והדבקה, שכפול תמונה, צביעת צורות ושינויים בהגדרת
עמוד.
מהלך השיעור:
פתיחה-
נשאל את התלמידים מה עשינו בשיעור
הקודם, מי האמן עליו למדנו. נזכיר את העבודות שעשינו בשיעורים הקודמים ונשאל את
התלמידים כיצד לדעתם ניתן להיעזר במחשב על מנת ליצור עבודה חדשה בהשארת טכניקת
הפוינטיליזם.
גוף השיעור-
התלמידים יקבלו דפי עבודה. נקרא יחד
איתם את ההסבר תוך כדי הדגמה במחשב הראשי. לאחר מכן התלמידים יתחילו בפעילות.
סיכום-
התלמידים יציגו את עבודותיהם על הלוח.
קשיים צפויים:.התלמידים יתקשו בלמידת המיומנויות
השונות. מצורפים לצורך כל הסברים מפורטים. בנוסף יתכן כי יתקשו ביצירת עבודה שלמה
בWord מנקודות בלבד לכן יכולים לעבוד בזוגות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה