שיעור שני:
נושא השיעור: פוינטיליזם
רקע מקדים: הכרות עם סגנון הפוינטיליזם.
מטרות לימודיות:
- התלמידים יתנסו בעבודה עם חומר חדש
(פלסטלינה).
- התלמידים ישליכו את סגנון הפוינטיליזם
על עבודה עם חומר שונה ויבינו כי ניתן להכין יצירות בסגנונות זהים עם חומרים
שונים.
מהלך השיעור:
פתיחה-
יש לשאול את התלמידים מה עשינו בשיעור
הקודם, מה שם הטכניקה שלמדנו, מהי הטכניקה.
ניתן לשאול את התלמידים האם הם
מעוניינים להציג את היצירות שהכינו בשיעור הקודם.
נשאל את התלמידים האם יש להם רעיונות
לדברים נוספים שאפשר ליצור מנקודות. לאחר מכן נסביר להם שהיום נעבוד עם פלסטלינה.
גוף השיעור-
מחלקים לתלמידים דפי הסבר לעבודה.
קוראים את ההסבר יחד איתם ומתחילים בעבודה עם הפלסטלינה.
להורדת דף ההסבר לחצו כאן. *על מנת
לראות את דף ההסבר בצורה מלאה ומסודרת יש להוריד את הקובץ למחשב. בנוסף, בדף ההסבר צירפתי תמונה של עבודת
פלסטלינה שאני הכנתי. אתם המורים מוזמנים להכין יצירה משלכם ולהחליף בין התמונות.
בנוסף לתמונות שבדף ההסבר יש להביא
לשיעור דוגמאות מוחשיות של עבודות בפלסטלינה על מנת שהתלמידים יוכלו להתרשם.
סיכום-
התלמידים יציגו את עבודותיהם.
נשאל את התלמידים מה אהבו בשיעור ומה
פחות אהבו, מה היה להם קל ומה היה קשה.
נחזור על הנקודה שניתן לקחת סגנון או
טכניקה אחת באומנות ולבצע עבודות שונות בהשראתה.
קשיים צפויים: התלמידים יתקשו בפיסול
בפלסטלינה מעיגולים בלבד. יש להנחות את התלמידים להכין "נחשים" ולחתוך
אותם לעיגולים. במידה ועדיין מתקשים, ניתן להנחות את התלמידים רק לקשט בעיגולים את
הפסל במקום ליצור יצירה שלמה מעיגולים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה